مجتمع آموزشی نيكا با زير بناي 1920 متر مربع در 3 ساختمان مجزا (پیش دبستان نیکا، دبستان نیکا دوره اول، دبستان نیکا دوره دوم) با 24 كلاس درسي راه اندازي شده است امكانات مدرسه به شرح ذيل مي باشد:
در استانداردهای روز دنیا آموزش کامپیوتر بصورت"گسترده، عمیق و گام به گام" صورت می گیرد.
پیش دبستان و دبستان نیکا، به عنوان مجری آموزش و آزمون کامپیوتر از طرف بنیاد ICDL، در راستای رسالت خود مبنی بر توسعه سواد دیجیتال دانش آموزان در سال تحصیلی جدید طرح E-Schoolرا اجرا می نماید.
فرایند اجرای طرح E-School به صورت زیر است
1- ثبت نام: دانش آموزان هر پایه تحصیلی از طریق پرتال بنیاد ICDL و همزمان با شروع سال تحصیلی ثبت نام می شوند.
2- آموزش: آموزش براساس سرفصل ها و کتابهای معرفی شده بنیاد ICDL ایران می باشد. محتوای هر پایه پیش نیاز پایه بالاتر می باشد.
سرفصل های آموزشی طرح E-School:
پیش دبستان : مبانی/ویندوز/ نقاشی
اول دبستان :مبانی /ویندوز/نقاشی/Notepad/Wordpad
دوم دبستان: مبانی/ ویندوز /واژه پردازWord
سوم دبستان: مبانی/ ویندوز /واژه پردازWord پیشرفته/Publisher
چهارم دبستان: Powerpointپیشرفته/اینترنت مقدماتی/Movie Maker
پنجم دبستان: اینترنت پیشرفته/Excelپیشرفته/نرم افزار Photos
ششم دبستان: نرم افزار لگو/نرم افزار فتوشاپ
3- ارزشیابی: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در طول سال تحصیلی، براساس اهداف هر پایه انجام می پذیرد. در این ارزشیابی معلم مربوطه با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله آزمون عملکردی، مشاهدات و پروژه، اطلاعات لازم را از دانش آموزان جمع آوری می کند. وضعیت آموزشی دانش آموزان هرپایه بر اساس ارزشیابی های به عمل آمده به صورت توصیفی و در چهار سطح: خیلی خوب/خوب/قابل قبول/نیاز به تلاش بیشتر ارائه می شود. نتایج ارزشیابی برای هر دانش آموز ثبت و در صورت کسب حد نصاب نمره قبولی، گواهینامه دوره (E-School Certificate)ارائه می شود.
قابل توجه اولیای گرامی: با توجه به بروزرسانی کتابها، ورژن ویندوز آموزشی 10 و Office2013می باشد.
( دانش آموزان در كلاي ششم بعد از گذراندن دوره هاي فوق و شركت در آزمون بنياد ICDL موفق به دريافت گواهينامه ي e-kids مي شوند.)
1- يادگيري زبان انگليسي براساس استاندارد CEF اروپا و سطح بندي دانش آموزان با برگزاري آزمون قبل از سال تحصيلي
2- يادگيري زبان انگليسي جهت استفاده كاربردي
3- ايجاد علاقه و انگيزه يادگيري زبان با تكيه بر روش هاي زبان شناسي مدرن
4- يادگيري موثر و منطبق بر اصول روان شناسي آموزشي
5- يادگيري آسان زبان با شيوه هاي آموزشي نوين
6- استفاده از سيستم نظارت و ارزيابي اصولي و پيوسته براي حذف عملكردهاي فردي و سليقه اي
7- تعامل موثر با خانواده ها و گزارش هفتگي از عملكرد دانش آموزان
8- تهيه پروفايل يادگيري براي هر دانش آموز جهت ارزيابي سطح توانمندي فردي
9- افزايش مهارت فكر كردن به زبان انگليسي با استفاده از روش تدريس دانش آموز محوري
10- برگزاری آزمون های هماهنگ در انتهای هر درس کتاب
11- برگزاری کلاس های فوق برنامه (انگلیسی خوشمزه و speaking) در جهت ایجاد علاقه و یادگیری بیشتر
ورزش